Header

Teden otroka v znamenju naravnih in odpadnih materialov

Letošnja vsebinska usmeritev Tedna otroka® "Nekaj ti moram povedati", ki je potekal med 5.-11. oktobrom, skuša poudariti, kako pomembno in nujno je kakovostno sporazumevanje otroka ali mladostnika z drugo osebo. Komuniciranje je vedno dvosmeren odnos, v katerem udeleženci sporočila pošiljajo, sprejemajo, zaznavajo in interpretirajo. Vse prevečkrat pa z otroki poteka le enosmerna komunikacija z razlago, zapovedjo, ukazom, opozorilom, prošnjo ali prepovedjo, ne da bi ob tem imel otrok možnost vprašati ali argumentirati svoje stališče.

IMG 0426

Pri Dobri teti se učimo skozi igro in zgled s strani odraslih. Zaradi tega smo se v tednu otroka posvetili igri z naravnim in odpadnim materialom. Otroci so z veliko domišljije spreminjali raznovrstne materiale v uporabne igrače ali dodatke pri igranju. Razvili smo pravcato paleto iger vlog, konstruiranja, razvrščanja in se pri tem zelo zabavali. Naši otroci so tako zelo uživali pri igri in ustvarjanju, da smo igro podaljšali kar na 14 dni.
 
V vseh enotah so se vrstile tudi različne ustvarjalne izrazne delavnice - likovno izražanje z barvicami, igranje na instrumente ter izrazni ples s pesmijo, lutkovna predstava "Polž Vladimir gre na štop" ter pogovor z uporabo lutke - s tematiko, ki je osnovana na čustvih in sposobnostjo izražanja želja, pričakovanj in težav otrok. V izziv nam je bila pa tudi peka domačih piškotov in kruha.
Želeli smo otrokom omogočiti varno okolje, kjer bi bili sprejeti natanko takšni kot so in jih ne bi bilo strah izražanja na kakršen koli način.
 

IMG 0385


Omogočimo otrokom in mladostnikom, da bodo brez bojazni sporočali svoje potrebe, želje, interese, pričakovanja, upanja, strahove, tesnobe, stiske in tudi zadovoljstvo, ugodje, veselje in hrepenenja. Njihova sporočila so včasih povsem preprosta in razumljiva ter izražena neposredno, spet drugič zapletena, težko razumljiva.

Starši ter vzgojitelji in učitelji znajo razbrati pomen otrokovega sporočila, vendar si mnogokrat ne vzamejo dovolj časa in ne prisluhnejo otroku, ga ne slišijo in se ne poglobijo v sporočilno vrednost izraženega. Prisluhniti, poslušati, slišati, razumeti in dojeti pravo vrednost otrokovega ali mladostnikovega sporočila so temeljni pogoji dobre komunikacije.

Preberite si še kakšen članek na temo psihologije otroka, ustvarjanja in kreativnega preživljanja prostega časa s svojim malčkom.

 

 

Arhiv novic